17.4.08

أمانينا بتندهنا ( صوت وصدى)


ليالى الغربه تبعدنا

أمانينا بتندهنا

ومهما ياليل تعاندنا

مسير الحب يجمعنا

ح تضحك لينا أيامنا

وأحلامنا حتبقى لنا

***

حاغنيلك بصوت مشدود

وحاعزفلك كمنجه وعود

واحنّى ضحكتك بالمسك

وازوق سكتك بورود

***

على نورك وصوت عصافير

حاغنيلك أغـــــــــــانى كتير

وحتعلم أكيد منــــــــك

يابشرة خير وقلب كبير

***

شروق الشمس ف جبينك

يابدر ف عين محـبينـــك

جميع الناس وكل الكون

عليا يا عمرى حاسدينك

***

ولا يهمّك ما دمت معاك

أنا ملكك .....أنا حبّاك

بغيرك عمرى ما يسوى

أنا عمرى وروحى فداك

***

وانا منّك وانا ليكى

يهون الصعب لعنيكى

كفايه تكونى ويايا

واعيش جنبك وحواليكى

***

كفايه عليا تبقى لى

يا حلم ف قلبى وخيالى

وانا وياك لاقيت نفسى

و لسه الدنيا جايالى

تهون الدنيا دى بحالها

وعمر يا غاليه ما تهونى

تهون الدنيا دى بحالها

وبرضه ف قلبى وعيونى


ليست هناك تعليقات: